MOJ S.A. jest dynamicznie rozwijającym się nowoczesnym przedsiębiorstwem działającym w branży elektromaszynowej. Od 2007 roku Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Gromadzone od 1913 roku doświadczenie w technologii , stale modernizowany park maszynowy oraz umiejętności i fachowość pracowników pozwoliły nam stworzyć niepowtarzalny zbiór produktów , będący harmonijnie uzupełniającym się zestawem wyrobów własnej produkcji i urządzeń uznanych na świecie producentów.
Naszym klientom oferujemy szeroki asortyment sprzęgieł przemysłowych, sprzęt wiertniczy oraz tzw. urządzenia małej mechanizacji dla górnictwa. Firma posiada własny dział konstrukcyjno-technologiczny. Zatrudnieni w nim specjaliści oferują naszym klientom fachowe usługi doradztwa technicznego i zapewniają prawidłowy dobór naszych urządzeń do rozwiązań i projektów technicznych w zależności od indywidualnych potrzeb i oczekiwań naszych klientów.
Zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z ofertą handlową Spółki a zainteresowanych inwestycjami kapitałowymi do wejścia na strony relacji inwestorskich.
Jest to jeden z ciekawszych motocykli wytwarzanych w Polsce przed II wojną światową. Był pierwszym modelem produkowanym wyłącznie z polskich części, pochodzących z fabryki jego twórcy, inżyniera Gustawa Różyckiego.
W lutym 1937 roku, na specjalnie zorganizowanym dla dziennikarzy pokazie, zaprezentowane nowe motocykle - MOJ. Były to pojazdy z krótkiej serii informacyjnej. Pierwsze, seryjnie produkowane MOJ-e pojawiły się na rynku w sierpniu tego samego roku. Pod koniec roku 1937 MOJ przeszedł pierwszą modernizację. Głównymi modyfikacjami wprowadzonymi wówczas była zmiana sterowania skrzyni biegów z ręcznego na nożne oraz korekta kształtu i sposobu mocowania zbiornika paliwa. Zrezygnowano ze stosowania siodłowego zbiornika paliwa, a w jego miejsce zastosowano prostszy, wpuszczany w ramę. W konstrukcji MOJ-a widać było bardzo wyraźnie wpływy niemieckich rozwiązań technicznych.
Kolejną modernizację przeszedł MOJ w drugiej połowie 1938 roku. Zmieniono wtedy cylinder z jedno- na dwuwydechowy, zastosowano proste rury wydechowe oraz krótki króciec dolotowy. Zmiany w układzie dolotowym i wydechowym spowodowały wzrost mocy i prędkości maksymalnej przy zachowaniu tej samej pojemności skokowej. Zmieniono również kształt reflektora i wspornika tablicy rejestracyjnej.
Właśnie ta wersja motocykla, produkowana pod koniec 1938 i do września 1939, jest u nas najbardziej znana i najliczniej zachowana. Były to dobre i solidne motocykle, cenione za swoją wytrzymałość i ciekawy, estetyczny wygląd. Walory tego motocykla doceniło również Wojsko Polskie, zakupując ich pewną partię w celu szkolenia kierowców w jednostkach pancernych.
Źródło: MOTOCYKL 1999/8, Tomasz Szczerbicki
Jednocylindrowy, dwusuwowy, zblokowany ze skrzynią biegów.
Pojemnośc skokowa 128,2 cm3 (średnica cylindra x skok tłoka - 55 x 54 mm)
Stopień sprężania 5,5
Moc max. 3,5 KM (2,6 KW) przy 3550 obr/min
Sprzęgło mokre, dwutarczowe
Skrzynia biegów o dwóch przełożeniach, sterowana nożnie
Zapłon i oświetlenie prądnicą - iskrownik 6V
Prędkośc max. ok. 65-70 km/h
Zużycie paliwa ok. 2,5l/100 km
Podwójna, zamknięta, tłoczona z blachy stalowej
Zawieszenie przednie widelec trapezowy z amortyzatorem ciernym
Zawieszenie tylne sztywne
1895/750/900 mm (dł./szer./wys.)
Masa własna ok. 70 kg
1937-1939
Wyprodukowanych egzemplarzy, najprawdopodobniej, ogólem ok. 600 sztuk